Leveransvillkor

Leveranstid

Normal leveranstid är 4-6 vardagar, förutsatt att varan finns i lager på vårt centrallager. Rajala Pro Shop reserverar sig för försenad leverans om vi inte fått leveranstiden från vår leverantör bekräftad. Rajala Pro Shop ansvarar inte för skador/förseningar orsakade av händelser utom företagets kontroll såsom strejk, naturkatastrofer, krig etc.

Vid leverans debiteras en fraktavgift på f n 150:- inkl moms

Pris
"Uppenbara prisfel"
Rajala Pro Shop förbehåller sig rätten att annulera ordrar då ett "uppenbart" prisfel inträffat.
Ett uppenbart prisfel defineras på så sätt att priset på en vara skiljer sig märkbart från det normalt förväntade/aktuella marknadspriset.
I dessa fall skiljer sig priset så markant från det verkliga priset att kunden bör förstå att priset är felaktigt.

Betalning

De betalningsmetoder som finns tillgängliga i vår webbutik är Visa, MasterCard, Rajala Faktura, Rajala Konto, Klarna Faktura, Klarna Konto och Presentkort.

Rajala faktura och konto 

Vi erbjuder Faktura och delbetalning med konto i samarbete med Avarda en del av TF Bank AB. Vid köptillfället görs en sedvanlig kreditbedömning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få hem en kopia av kreditupplysningen per post. Kreditgivare är TF Bank AB. Om ansökan inte skulle bli godkänd kan du enkelt välja ett annat betalningsalternativ. Avarda fastställer en högsta kreditgräns upp till vilken inköp får göras, dock högst 60 000 kr. Förutsättningar för att få ansökan om faktura eller delbetalning beviljad är att kredittagaren är myndig, har fast inkomst av tjänst eller pension och att varuleveransen sker till kredittagarens folkbokföringsadress.

Rajala faktura – Handla nu, betala senare! 

  • Få alltid hem varan innan du betalar 
  • Fakturan skickas per e-post 
  • Betalningstid 30 dagar 
  • Fakturavgift 0 kr 
  • Fakturan kan även delbetalas 

 Rajala konto – Betala i din egen takt 

  • Få alltid hem varan innan du betalar 
  • Delbetala i upp till 36 månader 
  • Betala i slutet av nästkommande månad 
  • Ingen uppläggningsavgift 
  • Aviseringsavgift på 29 kr (Oavsett antal köp i månaden) 
  • Årsränta 19,90%, effektiv årsränta 29,22% 
  • Du väljer själv hur mycket du vill betala varje månad, dock minst 70kr/månad 

Kontobesked skickas per e-post i mitten på varje månad, med en aviseringsavgift på f.n. 29kr. Betalning ska vara tillhanda i slutet på varje månad. 

Exempel: Kreditbelopp 10 000 kr, 12 månaders återbetalningstid, 29 kr aviseringsavgift/mån samt en årsränta på 19,90%: 955 kr/mån. Det totala kreditbeloppet blir 11 458 kr och den effektiva räntan 29,99%. Kreditbeloppet kan när som helst betalas av till fullo, utan tillkommande kostnader. 

Vid betalning med faktura skickar Avarda ut fakturan i samband med leveransen. Fakturans förfallodatum anges på fakturan. Vid försenad betalning utgår en påminnelseavgift (f.n. 60 kr) samt dröjsmålsränta om 20% plus gällande referensränta. Sker ingen betalning efter påminnelsen kan fordran överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. 

 

Paketspårning

Rajala Pro Shop använder Postnord för sina leveranser. Du kan därför använda dig av Postnords egen tjänst för spårning av försändelser. När du beställer varor från Rajala Pro Shop får du automatiskt en sändningsbekräftelse via e-mail när varorna skickas från vårt lager. På denna bekräftelse står det ett försändelsenummer. För att söka på numret går du in på www.postnord.se
Du kan också använda ditt kundkonto för att se statusen på din beställning. Logga in med ditt användarnamn och lösenord. När du är inloggad går du till kundcenter-fliken-orderhistorik. Där kan du söka på din order.

Frågor om din leverans

Om det saknas något eller om du fått fel vara i förhållande till din beställning så ska du kontakta vår kundsupport via e-post på adress: kundsupport@rajalaproshop.se
Vi kommer då att undersöka vad som har hänt för att korrigera eventuella fel. Kom ihåg att uppge kundnummer, ordernummer och ditt telefonnummer.

Transportskada

Om en produkt blivit transportskadad så ska du ta vara på emballaget och produkten, kontakta Postnord för att visa upp dem, där bör du även fylla i en skadeanmälan. Varorna skickas då av Postnord tillbaka till oss tillsammans med din skadeanmälan. Detta görs för att nya varor ska kunna skickas till dig från Rajala Pro Shop.

Kurser

Om inte kunden meddelar oss senast 24h innan kursstart att de fått förhinder eller inte vill delta i kursen, kommer vi att debitera 75% av kursavgiften.

14 dagars ångerätt vid köp i webbshopen

Vid köp via Rajalas webshop har du som kund alltid 14 dagars ångerrätt som räknas fr.o.m den dagen som du mottagit varan/hämtat ut den från ett postombud. Du behöver aldrig ange orsak till varför du ångrar ditt köp utan kontakta oss enligt nedan så hjälper vi dig.

Vid distansavtal har du inte ångerrätt om:
· varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.
· förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.

När du utnyttjar din ångerrätt
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den.
 
När du utnyttjar din ångerrätt ska du sända varan/varorna till Rajala Pro Shop (kontakta först kundsupport@rajalaproshop.se). Om du har valt "Hämta i butik" kan du lämna varan/varorna i Stockholmsbutiken.
 
Om du väljer att avbeställa/använda din ångerrätt får du (kunden) stå för den ursprungliga leveransens fraktkostander. Kunden betalar alltså denna kostnad.

Det finns en standardiserad ångerblankett på konsumentverkets webplats, www.konsumentverket.se
Om du ångrar ditt köp så kan du använda denna standardiserade ångerblankett eller det går också bra att kontakta Rajala Pro Shops kundsupport via e-post: kundsupport@rajalaproshop.se alternativt genom att klicka på texten "Kontaktformulär" längst ner på sidan i Rajala Pro Shops webshop.

Återbetalningsskyldighet
Rajala Pro Shop kommer, om du utnyttjat din ångerrätt, att betala tillbaka vad du har betalat snarast eller senast inom 14 dagar från den dag då vi tog emot returvaran.

Om konsumenten utövar sin ångerrätt, ska konsumenten ersätta näringsidkaren (Rajala Pro Shop) för;

en varas värdeminskning i den mån den beror på att konsumenten hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktioner.

Enklast gör du så här om du vill utnyttja din ångerrätt:
Fyll i Rajalas ”Kontaktformulär” här >
När du fyllt i ditt namn och e-postadress skriver du i meddelanderutan att du ångrat ditt köp och gärna ditt ordernummer så att vi snabbt hittar din beställning med dina kontaktuppgifter.
 
När vi mottagit ditt meddelande om att du vill utnyttja din ångerrätt så kommer Rajala Pro Shops kundsupport att mejla en adresslapp till dig som du ska fästa på paketet innan du skickar tillbaka det. Rajala (kundsupport) förser kunden med denna adresslapp och då man använder den, blir returen kostnadsfri.
 
Om du har ytterligare frågor angående detta så kan du använda kontaktformuläret eller så kan du skicka e-post till: kundsupport@rajalaproshop.se

Copyright © 2019 Osakeyhtiö Osk. Rajala