Leveransvillkor

Öppet Köp 7 dagar

Konsumentköplagen anger att varje butik fritt kan välja om de vill tillämpa öppet köp eller bytesrätt vid köp i butik. Öppet köp innebär att köparen inom en bestämd tid kan lämna tillbaka en vara och istället få en annan vara eller pengarna tillbaka.

Varan skall, utan undantag, vara oanvänd i originalförpackningen.

Kvitto och giltig legitimation skall uppvisas vid retur.

OBS!
 På begagnade produkter är det 7 dagars bytesrätt, ej öppet köp.

Vid oklarheter, fråga personalen i butiken före köpet.

Leveranstid

Normal leveranstid är 3-4 vardagar, förutsatt att varan finns i lager på vårt centrallager. Rajala Pro Shop reserverar sig för försenad leverans om vi inte fått leveranstiden från vår leverantör bekräftad. Rajala Pro Shop ansvarar inte för skador/förseningar orsakade av händelser utom företagets kontroll såsom strejk, naturkatastrofer, krig etc.

Vid leverans debiteras en fraktavgift på f n 150:- inkl moms


Pris

"Uppenbara prisfel"

Rajala Pro Shop förbehåller sig rätten att annulera ordrar då ett "uppenbart" prisfel inträffat.

Ett uppenbart prisfel defineras på så sätt att priset på en vara skiljer sig märkbart från det normalt förväntade/aktuella marknadspriset.

I dessa fall skiljer sig priset så markant från det verkliga priset att kunden bör förstå att priset är felaktigt.


Paketspårning

Rajala Pro Shop använder Postnord för sina leveranser. Du kan därför använda dig av Postnords egen tjänst för spårning av försändelser. När du beställer varor från Rajala Pro Shop får du automatiskt en sändningsbekräftelse via e-mail när varorna skickas från vårt lager. På denna bekräftelse står det ett försändelsenummer. För att söka på numret går du in på www.postnord.se
Du kan också använda ditt kundkonto för att se statusen på din beställning. Logga in dig med ditt användarnamn och lösenord.När du är inloggad går du till kundcenter fliken orderhistorik. Där kan du söka på din order.


Frågor om din leverans

Om det saknas något eller om du fått fel vara i förhållande till din beställning så ska du kontakta vår kundsupportvia e-mail på adress: kundsupport@rajalaproshop.se
Vi kommer då att undersöka vad som har hänt för att korrigera eventuella fel. Kom ihåg att uppge kundnummer, ordernummer och ditt telefonnummer.


Transportskada

Om en produkt blivit transportskadad så ska du ta vara på emballaget och produkten, kontakta Postnord för att visa upp dem, där bör du även fylla i en skadeanmälan. Varorna skickas då av Postnord tillbaka till oss tillsammans med din skadeanmälan. Detta görs för att nya varor ska kunna skickas till dig från Rajala Pro Shop.

14 dagars ångerätt vid köp i webbshopen

Vid köp via Rajalas webbshop har du som kund alltid 14 dagars ångerrätt som räknas fr o m den dagen som du mottagit varan/hämtat ut den från ett postombud. Du behöver aldrig ange orsak till varför du ångrar ditt köp utan kontakta oss enligt nedan så hjälper vi dig.

Vid distansavtal har du inte ångerrätt om:
· varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas
· förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.

När du utnyttjat din ångerrätt
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den.
 
När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka varan/varorna till Rajala Pro Shop.
 
Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan/varorna.

Det finns en standardiserad ångerblankett på konsumentverkets webbplats, www.konsumentverket.se
Om du ångrar ditt köp så kan du använda denna standardiserade ångerblankett eller det går också bra att kontakta Rajala Pro Shop's kundsupport via email: kundsupport@rajalaproshop.se alternativt genom att klicka på texten "Kontaktformulär" längst ner på sidan i Rajala Pro Shops webbshop.
 
Återbetalningsskyldighet
Rajala Pro Shop kommer, om du utnyttjat din ångerrätt, att betala tillbaka vad du har betalat snarast eller senast inom 14 dagar från den dag då vi tog emot returvaran.
Om konsumenten utövar sin ångerrätt, ska konsumenten ersätta näringsidkaren (Rajala Pro Shop) för;
1. förhöjda leveranskostnader på grund av konsumentens val av leveransmetod.
2. en varas värdeminskning i den mån den beror på att konsumenten hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Enklast gör du så här om du vill utnyttja din ångerrätt:
Fyll i Rajalas ”Kontaktformulär” här >
När du fyllt i ditt namn och email-adress skriver du i meddelanderutan att du ångrat ditt köp och gärna ditt ordernummer så att vi snabbt hittar din beställning med dina kontaktuppgifter.
 
När vi mottagit ditt meddelande om att du vill utnyttja din ångerrätt så kommer Rajala Pro Shop kundsupport att maila en adresslapp till dig som du sätter fast på paketet innan du skickar tillbaka det.
 
Om du har ytterligare frågor ang detta så kan du använda kontaktformuläret eller så kan du skicka ett email till: kundsupport@rajalaproshop.se